Sunday, December 13, 2009

hari-hariku...



Semakin kubilang hari-hari…semakin rasa ketinggalan…semakin rasa tak cukup masa… apa yang aku kejarkan?? Aku sendiri pun tidak tahu…kadang-kadang aku bingung..seolah-olah masa terlalu cemburu padaku….tak kasihankah kamu pada diriku duhai masa?? Bolehkah berhenti seketika untukku??

Haha..orang gila bolehlah cakap macam tu..moga-moga aku tak tergolong dalam golongan akal yang tak sihat..yang xrealistik pada kehidupan….wah3..cakap pandai…padahal hampeh saje adenye… masa tak cukup! Kalau tambah lagipun still xcukup..aku ni xpandai manage mase betul la..jeles betul ngan orang yang pandai jage mase sendiri..untuk tanggungjawab..untuk orang laen..juga untuk diri sendiri…untuk belajar tentang semua…tentang kehidupan….tentang keyakinan pada Tuhan!! Itu yang paling penting..

Aku sekarang berada di PTSL..musim cuti..mane ade orang…huhu..tp seronok jugak..membelai diri dengan buku-buku yang best kat cni..sia-sia je library besar2 kat UKM kalau aku xlepak barang sejam dua untuk recharge…

Hari jumaat baru ni..kinah n adik dia dtg teman aku kat UKM..wah…seronok gile sgt2..abg bin & k.yah dtg hantar diorang..rindu betul nk pergi umah abg bin dgr tazkirah org lame2…haha…senior smaasza la katekan..seronok sbb fikrah same…kita dpt dgr apa yg kita nak dgr…

Sessi luahan perasaan ngan kinah make me feel fresh…she is a good listener!good supporter too! Thanx God! Aku makin yakin yang aku tak bersendirian…Allah bersamaku..aku takkan rebah dgn keadaan rumetku ini…huhuhu…semoga diorang dapat kekuatan untuk amalkan ajaran Allah..hopefully..dan aku tetap istiqamah walaupun aku dah kehilangan bi’ah solehah tu...dear God….Allah bagi beban..Allah jua bagi jalan penyelesaian…surau An-Nur pengubat hatiku…=)

Hari ini adalah besday k.wa! hehe..hepi besday my dear sis..seharian dia call aku..dpt call free la katekan..ammar still kenal dan cam cik kesayangan die ni..huhu…mmg anak aku! Haha.. k.wa call aku..tp aku sembang ngan ammar..bahase hati kami..didingigongheng..itulah die…haha..moga ammar jadi anak soleh..=)


Then..cik syidah call aku jugak pg td..cam biase lah..sejam jugak kot sembang..igtkan aku nk pergi library pg td..tak jadi dah..syok sgt duk sembang…gembira sgh dgr suara die yg ceria…sbb dia jarang je mcm tu..haha..aku tau mmg dia betul2 hepi tu…so sweet! Bila aku ckp aku sygkan die..i really meant it!! No doubt oke..haha…
It’s a sweet thing when people around..when people that we love and care happy with their life…=) I love that! Ye..mmg ramai ckp..aku mcm xpernah ada masalah…penipu betul..haha..mcm2 masalah aku tau!tp aku jadikan itu satu cabaran dan juga doa diorang untuk aku teruskan hepi2 dlm hidup…aku harap Allah sentiasa bersamaKu…tak tinggalkan aku walau sekelip mata atau lebih pendek daripada itu!! Bye!

2 comments:

Anonymous said...

uit cik Jah..
sapa ati xkabo balik ukm dh.
Aku baru plan nk tepon mu malam nih.
Ni ke kwn aku..
Sob3..

ehsas jaded said...

uit cik min...
sory2...loh..aku ingatkan mu tau dos..rupenye aku xcukup gleme sbb rasenye kat fb tu kwn aku ade tye aku nk mai bile...hehehhe..mu xbace ye??
loh..tepon je lah henset...kui3...tp mkn duit lah...hehehheheehhehee...
next time lah syg..=)i still ur fren..hehe..ukhuwah itu ingatan dlm doa..itu yg penting!~tp calling2 juga pengikatnye...call me...call me...!!!