Saturday, May 21, 2011

kerasnya hati.

assalamualaikum.

ya rabbi.
kenapa keras sgt hati ni???
banyak kena muhasabah diri lah.
semalam buat qiamullail dgn student2.
ade student lelaki yang beria2 sgt nk ikut.
so..diorang tidur kat asrama.
sblm tidur aku buat tayangan sikit.
palestin.
cakap2 sikit.ntah ape yg aku bebelkan...wakaka.
punyelah semangat budak ni nk qiam, pukul 3 dah datang kat surau.
adeh, aku dh ckp kul 4.30..terpaksa suruh pegi tidur balik.
sebab budak pompuan tak bangun lagi.
and then..pukul 4.30 diorang bangun.

solat sama2.subhanallah, seronok dgr diorang aminkan al-fatihah kuat2.
hahaha...malam tu aku dah brainwash cukup2 kat diorang.
awak kuat2 sikit bace ikut imam.
baru org takut n gerun..jin2 pon ikut solat skali.
mmg sound bapak punye kuat.
masuk plak ngan imam yg syahdu, amat terkesan!

serius, tengah malu ngan diri sendiri.
tak cukup bagus utk jadi seorang pendidik utk diorang.
adeh....diorang tak tau yang aku ni hampeh semacam je.
aduila...kena baiki diri nih!
teruk sgt nak jadi murabbi.
kalau gni la murabbi nk didik budak2 khali zihni ni.
malu.
malu.
malu.

semalam ade latihan firedrill utk bdk hostel.
kesian anak2 banat aku.
kena bantai ngan org iban.
"sempat lagi nak pakai tudung, kang mati terbakar baru tau"
"unduk laut"
macam2 lah..
diorang bengang.
kesian.
aku dah pesan,ape2 hal jgn tanggalkan tudung.
latihan awal utk anak2....sabar ye.
diorang dah lame takde pelindung...cikgu islam sblm ni tak bela diorang.
yg warden islam pon tak bela jugak.
hurmm....kena jadi pembela la plak skrg.huhu
kesian anak-anak aku.
nak amalkan Islam betul2 mcm genggam bara api.
ishhhhhhh..........kena tanam betul2 akidah dlm hati mereka.
agar slps ni mereka tak tergugat!
amin ya rob!

4 comments:

Mukminah Wahab said...

Dalam banyak2 entry mu..kali ni paling terkesan dalam hati aku even masa mu sedey nak balik ganu pon takde la terkesan macam ni.
Semoga Allah beri kekuatan pada kawan aku ni untuk menunaikan amat yang diberikan. Takpe Jah niat yang baik akan dapat pertolongan daripada Nya.. Insyaallah..
Take care ^^

ehsas jaded said...

hurmm....aku kompius meen.
xtau lah...rase macam dop cukup baik je.nk jadi lebih baik lah ni...hehe=) ameen ya robb!doa2 aku kuat...;)

Anonymous said...

yer ar zah.. , stuju ngan meen tu..Sy sendiri malu ngan zah n malu ke diri sendiri..

tq zah share mnda ni..

doa sayye etek ea.=/


-Neesa'

ehsas jaded said...

huk aloh...jauh beno la kite due nisa' weh..sy ni nape la ade...tadop gape satu pomm...i.Allah...rajin2 la ajor anok pusak tu...sian ke deme2 ni kosong sgt..kite la kena isi biar tepu...hehe=)