Friday, April 13, 2012

sit-in now! haha

assalamualaikum.
sekarang aku sedang sit-in di dlm kelas.
nak buat RPH sangatla malas.
kerja tak jalan.
apuuuuuuuuuu...

mengulang-ngulang impian di dalam kehidupan di dunia.
apa yang aku terbayangkan di dalam kepala.
hanya satu.
aku ingin memanfaatkan tubuh badanku ini untuk Islam.
bukan untuk kepentingan diri sendiri.
setelah memahami hakikat hidup,
entah, aku jadi tak peduli pada itu semua.
yang penting ISLAM!
orang Islam, itulah tujuan yang sepatutnya disematkan di dalam hati.
untuk menjadi yang bermanfaat dengan sesungguh-sungguhnya.
ya Allah, aku rindu.
bagaimana mungkin impian ini dicapai tanpa bantuan dariMu.
ya Allah aku rindu.
bagaimana perjalananku selepas ini jika tidak dipandu olehMu.
ya Allah aku rindu.
kepada kedamaian yang merajai hati.
ya Allah aku rindu...


adakah perjalanan hidupku semakin susah selepas ini?
Allahumma yassir wala tuassir!
tolong aku ya Allah, buka hati keduanya.
T_T

No comments: