Monday, June 24, 2013

cerita Henry Abit dan pisang goreng.

assalamualaikum.
wah, lama tak story mory.sihat semua?Jerebu teruk ni, jaga kesihatan oke? Alhamdulillah, tadi Tatau baru je hujan.Reda la sikit panas dan rimas tu.

sedikit cerita lagi-lagi mengenai seorang pelajar Iban.Lupa pula nak cerita pasal ada sorang student form 4 thn lepas Anak paderi yang suka bercerita dengan aku.Laen kalilah.Fokus budak Henry Abit ni skrg oke.Macam biasa, aku suka jugak sebenarnya bila diberi subjek bukan agama.So, aku ada peluang nak grab non muslim.Walau bukan dengan aku, sekurang-kurangnya aku ada saham jika Allah memberikannya hidayah.Insya Allah.Henry abit, student form 4.Kelas hujung.paling last.pantang kalau aku masuk mengajar sivik, pasti kerusinya dirapatkan ke meja guru.hurmm..untuk bertanya soalan.

macam-macam.karma, dosa pahala syurga neraka solat zakat arak dan sebagainya.Namun hari ini aku sedikit tersentuh.Sebab dia lebih cerita pasal family dia.Mengaku dengan jelas pada aku dia kurang kasih sayang.erkkkkkkkkk... takut jugak sikit-sikit tapi aku positif dan tak perasan lebih lebih.haha.Joking ;) aku dengan terbukanya menawarkan ruang yang luas utk dia berjinak dengan Islam. Dia cerita lagi, susaahhh... orang panggil dia budak pailang[jahat gile la kotnye] pastu tunjuk tatu kat lengan dia pada aku. uihhhhh.. seram jugak.Tapi kontrol macho lagi la.. Sebab aku tau dia respek dengan title aku sebagai satu satunya ustazah di smk Tatau :)

Then aku kata awak buat apa sampai orang panggil macam tu.Dia cakap semua saya buat cikgu.Tak larat nak bagitau sebab macam buih di lautan.Adeh, so aku cakap la.. taubat, jadi bayi yang baru lahir.Tatu tak payah fokus dulu.Yang penting bersihkan akidah.Aku jugak ajak dia puasa.Kebetulan arini nisfu syaaban, dia pelik kenapa aku selalu puasa.Bukan ke bulan depan baru puasa.Cerita la sikit tentang kelebihan puasa sunat.

Then dia cerita lagi, dia selalu puasa jugak.Aku terkejut.hurmm.. sebabnya tiada makanan nak di makan.Then berlapar.Takde selera, takde orang masak.macam-macam lah.Balik rumah ngadap dinding.Sunyi.Tak bahagia.takde kawan-kawan yang baik.Aku senyum dalam-dalam.Faham.. kesian dan macam-macam.

Doakan anak murid aku ni ye sahabat-sahabat.Dia baik.Dia nak bahagia.Moga Allah pilih dia.

****************
oke, kita masuk story pisang goreng.heh heh heh
lawak betul la.Hari koperasi sekolah.
takde idea sangat nk jual apa.
gurau-gurau.
last-last aku buat betul-betul
tapi yang best, student aku 1J yang comel semua efisien dan komited
haha pengetua datang 2 kali.
kagum ke ape entah.
tak paham.
oke, just that, babaiiii :)
my memory






















































2 comments:

firuzLazuardi said...

hai salam...
saya akan ditempatkan di sk. rumah barrau, ppd tatau..
harap akak boleh beri tunjuk ajar nt...

ehsas jaded said...

wslm.. owh rasanya sk rumah barrau tu dalam sikit... ssh jugak nk jumpa.. tp welcome to borneo ya dik :)