Friday, February 6, 2009

aku dan kecintaanku..

aku cinta padamu...

wahai laut yang bergelora

kerana aku bisa belajar

untuk kekal tabah ibarat pantai

biar dipukul ombak ganas

kekal menjunjung tinggi kasih setia

aku cinta padamu....

wahai gunung-ganang yang tinggi

kiranya aku bisa menjadi pendaki gagah

yang tak mudah menyerah kalah

biar seribu kali rebah..

aku cinta padamu....

wahai langit biru yang luas

kiranya aku bisa terbang bebas

menjelajah tanpa batas

biarpun kekadang kehujanan merintih

masih mampu pamer serikan wajahmu

dengan jalur-jalur pelangi

tanpa pernah ada jemu.

kecintaan ku pada laut luas

pada gunung ganang tersergam megah

pada hamparan laut membiru

aku bagai tenggelam rasa sebati bersama

betapa aku insan kerdil yang tak punya

membangkit keinsafan diri

pada PENCIPTA MAHA SEMPURNA

No comments: