Saturday, November 14, 2009

sanah helwah sakinahku sayang...!



Sanah hilwah ya jamil..sakinah abdul rahman rumetku bertahun-tahun di kolej keris mas..huhu..tika ini dan saat ini..aku memang selalu mengingatimu..sungguh! terima kasih…terima kasih..terima kasih kerana menjadi seorang sahabat padaku..seorang rumet yang baek padaku…seorang teman suka dan yang penting teman airmataku…(airmataku turut mengalir sekali..huhu)


Hari ini 15 nov 2009 ulangtahun kelahiranmu yang ke 22..ingat..mu adik aku..haha..3 hari je pon..sakinah abdul rahman..kamu sangat istimewa..! banyak aku belajar daripadamu untuk menjadi seorang manusia.. terimakasih kerana sentiasa memberi nasihat dan perangsang ketika aku sangat-sangat perlukannya..


Apa yang aku takkan pernah lupa bila aku accident yg mengakibatkan kepatahan kakiku…sungguh..kamu sahabat yang sangat baek! Owh..menangis aku bila mengingat waktu itu..keadaan yang sangat menekan..aku rasa aku tak mampu untuk menghadapinya kalau aku sendirian..Terima Kasih Allah..kerana mengurniakan aku sahabat yang bernama Sakinah…dia benar-benar memberi sakinah kepadaku..seindah namanya!


Aku berdoa kita akan tergolong dalam golongan yang dinaungi Allah dihari kiamat yang tidak tergambar itu..dua orang yang saling mencintai kerana Allah..bertemu dan berpisah kerana Allah.. kerana aku hanya ada hati yang aku mohon hati ini mampu untuk mendapat keistimewaan dan naungan Allah..


Seorang sahabat pernah bertanya.. “izzah ngan kinah ni duk skali sokmo..g mane2 skali…dop penoh balloh ke?” terkedu jugak aku waktu itu..kita xpernah bergaduh ke hah? Syukur ke hadrat Ilahi..berselisih pendapat itu biasa, namun sentiasa mencari titik persamaan..its a sweet thing..=))


Aku tak tahu nak story yang mane satu sbb mmg byk sgt memori bersama dengan sahabatku ini..suka duka hidupku di alam Universiti..tak termasuk lagi zaman sekolah yang bertimbun-timbun tu..huhu..


Sanah helwah sakinah…semoga amalanmu seiring usia..semoga bertemu jodoh dengan orang yang soleh..ku sayang kamu!


Ya Allah, sahabatku ini adalah seorang yang baik pada pandanganku..semoga dia juga baik pada pandanganMu..Kurniakanlah segala hal yang terbaek buatnya pada pandanganMu..jagalah Dia ya Allah…semoga dia sentiasa dicintaiMu dan dicintai insan-insan yang beriman….


p/s: kepale otakku sedang memutar ingatan kenangan bersama sakinah bile mula2 menjejakkan kaki ke kolej keris mas pada minggu pengenalan persatuan…wahahahahhaa….gelak..gelak…(kalu mu bace nah mesti mu golek gop tu…wahahahahhaa)

p/s: nah..aku post awal beberapa jam..mu tau jelah rumet mu ni kan perempuan melayu terakhir..bukan reti tido lmbat2...kire halal eh aku post awal ni...hahahaha...

2 comments:

ketenangan said...

mekaseh shbtku...malu aku dibuatnye..hehe
ape2pn aku pn sgt3 bsyukur dikurniakan kwn sptmu..yg sgt memahami diri ini tika hepi maupn sedih..huhu..mmg byk sgt memori antara kte..but the most is minggu 3P..hehe..lwk2..sahabtku..aku amat merindui suasana dlu..suasana zmn blajo..dugaan yg melanda dpt diatasi dgn baek d smping sohabat2 terchenta..emmm..sini xleh emosi ngt..huhu..AKU SAYANG KAMU JGK KERANA ALLAH..MOGE KITE SNTIASA DIBERKATI DI BWH RAHMATNYA..tata

ehsas jaded said...

aku mencintaimu tanpa syarat..kekekeke(kalloh org kaseh)