Tuesday, July 26, 2011

kalau aku jadi ibu

assalamualaikum.
sihat semua? aceh...mcm dalam kelas je.
minggu ni aku ade satu duedate besar.
kena buat keputusan besar.
tengah serabut ni.
hehe..
tibe2 saje aku fikirkan bende ni.
sebab skrg dah ramai anak.
semua perangai pelik-pelik.
tapi ramai jugak anak-anak aku yg cuba merapati.
alhamdulillah.
kena byk layan anak-anak remaja ni.
adui.
diorang msj pun kadang2 bukan nak ckp apa2 sangat.
kelakar sungguh.
tapi layan jelah.
aku paham perasaan apabila kita mahu didengari.
kita mahu ada orang faham perasaan kita.
kita mahu rasa selamat.

dan apabila tiada yg sepatutnya berbuat demikian.
kita akan rasa benci.
tak nak ngadu lagi.
malas nak layan.
lantaklah!
kan??

perasaan remaja ni rumit.
sebenarnya bukan remaja saje.
yg tua bangka ni pun
hahahaha..
macang-macang peseng!

Jadilah ibu yang baik jika anda mempunyai anak.
walaupun anda takde anak, pun begitu, jadilah ibu yang baik.
ia memberi kesan emosi yg sgt teruk pada si anak.
betul.
anak akan jadi pendendam.
tak peduli.
dan juga pembenci.
tolong,
jadilah ibu yang baik.

No comments: