Tuesday, July 5, 2011

tanggungjawab bertambah.

assalamualaikum.

cerita lagi...cerita lagi...
nazir berkampung di sekolah aku selama seminggu ni.4hb Julai sampai 8hb Julai. Tunggang terbalik habis sekolah.woha!semua nak jadi baik, cantik.best gak kengkadang tu...ahahaha..ade alasan nk mintak itu ini dan semua orang akan luluskan!Argghhh....
hari sabtu yang lepas, aku didatangi seorg kakak yg membawa harapan yg besar.
subhanallah.
subhanallah.
subhanallah.
Aku tak boleh lari lagi nampaknya.
Allah campakkan aku di tempat yang terbaik untuk aku.
Allah,
kene pandai manage masa la nampaknya.
sekolah dan masyarakat.

semalam RIBAT dijalankan seperti biasa.
petang tu aku masuk kelas aku.
budak cina ada tanya aku"cikgu...assalamualaikum tu maksudnya apa?"

aku pun jawab la...then"cikgu, assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh tu pulak?"
wow!student aku yang Islam pun tak tau sebut betul cenggitu.
aku doakan budak tu mendapat hidayah Allah.
Dia puasa sebulan tahun lepas sebab dicabar oleh cikgu sekolah rendah dia.
subhanallah.
subhanallah.

sekarang ni tgh buat kertas kerja, untuk kem budak2 Islam kat sini, dan kertas kerja nak minta bilik khas untuk pelajar Islam.Moga Allah mudahkan urusanku.

nanti aku smbung baliklah, tgh bizi sangat.tapi aku takut lupa nk tulis nanti. arini first period ade waktu ngajar.
malasnye!
haha, chow cendol!

No comments: