Wednesday, June 20, 2012

kuasa niat dan doa.

salam.
lama tak menulis kisah-kisah perkembangan.
sibuk layan perasaan 2,3 menjak, nyampah ngan diri sendiri.heh.
arini, agak bosan pagi tadi sebenarnya.macam takde mood langsung nak wat kije.[padahal mmg sokmo malas...haha]
tibe2 rasa bersalah sebab macam buang masa gitu je.
pegi solat dhuha jap.
then....jeng3...
dapat mesej.
"hai ustazah, apa kabar?"
terkejut jugak sebab si gerangan dah lama macam lari dari aku.
aku jawab jelah.alhamdulillah sihat.
then cakap la lame xnampak..bizi ke..sembang punya sembang..rase macam curios sangat.
tiba-tiba dia tanya aku, bila start puasa.aku jawab jelah.then cakap, kalau nak join puasa pun oke, bole tolong rumet aku masak..hehe..saje je gurau-gurau sengal.
tiba-tiba dia mmg cakap nak puasa dan teruskan kelas agama yang pernah dia ikut ngan aku dulu!
alhamdulillah.
kawan-kawan tolong doakan yang terbaik dekat dia ni.
aku cakap la aku sayang dia kerna Allah.
harap kali ini lebih ikhlas, lebih bermakna dan Allah redha.
sebelum ni ada kisah la, dan aku ajar sekadar yang perlu sebab sandaran dia nak belajar islam sebab lelaki.
so, aku ajar jugak, sebab..orang nak belajar, kita welcome sajalah.
Allah sayang dia, aku yakin dia bukan buta.
tolong doakan dia sahabat-sahabat sekalian.
tanggungjawab aku bertambah lagi T_T

No comments: