Monday, April 12, 2010

rasional..rasional.....

assalamualaikum..
benarlah..apabila rasa itu dilayan maka akan binasa.ketenangan akan hilang dan kemanisan ketenangan akan terencat!sudah! hidup sekadar hari ini!~mood menyampah dgn diri sendiri~

kunjungan ke rumah murabbi yang ku kagumi mengundang persepsi baru.sungguh! sangat2 pelik rasanya. sekali lagi aku diberi ruang oleh Allah untuk belajar tentang makna kehidupan dan hidup sebagai manusia selayaknya.aku manusia.aku hamba.hidup sebagaimana selayaknya.

sedih..sungguh bercampur baur rasaku.Allah bagi ruang untuk aku memperbaiki diri dengan seluasnya.maka bagaimana ingin aku menidakkannya lagi?? jika aku tidak mengambil ibrah, maka bodohlah aku!

tidak dapat dinafikan, kadang2 ujian kehidupan ini membuatkan hatiku bergoncang hebat...tapi pujukan-pujukan manja dari Tuhan membuatku tiada ruang....Sungguh Allah mendidikku dengan sebaik-baik didikan!

ah...hidup sekadar hari ini sudah wahai diri!jangan terlalu difikirkan perkara ghaib yang tidak tahu akan berlaku atau tidak.tenang.tenang dan tenanglah(nampak sgt sedang bercelaru) haha.

tapi setelah kembali ke pengkuan kekasihKu yang Maha Agung....aku kembali kepada hatiku.ah....aku sayang sungguh pada hatiku ini.sukar sungguh untuk aku membiarkannya dalam keadaan yang tidak menyelesakannya.kerna....aku hanya punya hati untuk diserahkan pada Tuhanku dalam keadaan suci! kamu juga tidak mampu menggugahku! sekian.

2 comments:

.: yUhAiSya :. said...

slm a'laik.
lame aku x singgah blog ni...byk sungguh keluhan n luahan shbtku yg sorang ni...byk sgt ke problem?

even i'm not the right person to know, just let me u know...that i miss to hear a problem from my friends...i mean it...skali sblm nafas trhenti pun cukuplah...sekadar nk merasa dan memaknakan diri sndri sbg shbt dlm duka...

ehsas jaded said...

wslm....em...trimas....aku tau mu mmg berusaha...nk jd kwn yg baek! em...beselah aku..adop tepat nk luoh..cni ah sedap skali...lantak la org phm ke x..haha...xpelah..kekgi ade mase aku critelah...tapi ak sdiri pon xtau nk crite ape..berbelit2 n mengkompiuskan..lalalala...huhu;)