Sunday, January 30, 2011

kehidupan baru yg mendewasakan

alhamdulillah, puji-pujian dipanjatkan ke hadrat Ilahi.
ah..cuti tahun baru cina di tatau.
syok habis aku rehat.hari ini masuk hari ahad.
bosan sgt td, try buat kuih seri muka...huhuhu..

esok tak tau lagi nak keluar bintulu ke tak.
sepanjang 3 minggu kat skolah ni macam2 perkara baru aku blajar.
alhamdulillah.dapat sesuaikan diri dengan kesibukan tahap gaban di sini.
apa yang paling utama kene pandai sesuaikan diri dengan masyarakat.
semua kene jaga.
yelah, duduk tempat jauh dari keluarga.
apa2 hal kene rujuk org dekat cni jugak.
aku bukan nak duduk cni sekejap.
bkn berniat nak duduk lama.
tapi paling kurang 2 tahun la kot.
kene buat jamuan utk cikgu2 semenanjung.
adui,tak reti nak masak utk banyak hidangan.
tapi...hurm...mase ni la blajar kan??
take as a challenge oke? ;)

walaupun bujang, orang dah keje ni laen dah gayenye.
kene take part la ape2 hal pon.
tak bleh nak buat bodoh je kalau de ape2.
bermasyarakat.
makin kerap telefon mak.
tanye n mengadu macam2.
biase lah.
nak ngadu kat sape lagi kan.
makin rapat dengan adik bradik.
itulah hikmahnya agaknya.
makin saling bergantung.
demi Allah bila jauh macam ni mmg rase rindu yang teramat sgt dekat family.
argggghh...mmg nk peluk mak bile dah sampai semenanjung nanti.

belajar dan terus belajar untuk menjadi dewasa.
yeah!
lepas ni kalau direzekikan untuk berkeluarga, maka kene fikirkan gaya org berkeluarga la pulak.kan?
takkan kekanak ribena je sepanjang mase..huhu
jujurnya aku seronok juga bila jadi macam ni.
macam2 ragam aku tengok.
macam2 org aku dapat blajar sesuatu darinya.
dan yang paling penting, rendahkan hati.
itu kunci utama.

ya Allah, jika Kau mentakdirkan sesuatu,
hadirkanlah ia sesuai dengan kehendakMu.
sesuai dengan waktu.
Allahumma yassir, wala tuassir.

2 comments:

Mukminah Wahab said...

bagus dah bersemangat gitu. heeee.tapi yang dk tahan bab hidup berkeluarga tu..amboi..mmg dh ke arah tu dh ork.haha.

ehsas jaded said...

haha...calon pon tadop nk kawen ngan sape die nih..saje wat ayat mecek sket..hihi...