Saturday, January 15, 2011

ya, sy sgt bizi..tapi sy cuba uruskan masa sy dgn baek!=)


ya Allah.
bagi aku utk menguruskan masa dengan baik.
semoga masa yang kau berikan mampu aku penuhi semua tanggungjawabku.
minggu pertama dari pagi sampai malam.
aku mengajar sesi petang.tapi pagi kena iring orientasi pelajar tingkatan 1.
then petang mengajar.
malam pulak orientasi guru baru @ meeting panitia, matapelajaran @ape2 jelah.
memang tradisi kat sini meeting mlm.sebab takde mase yg sesuai utk jumpekan semua guru pg dan ptg.fuh~~~pagi ptg siang mlm kat skolah.sgt beshhhh...huaahua..

minggu kedua.pagi sibuk dengan latihan sukan pulak.ptg ngajar.mlm orientasi.
masih lagi bizi.fuh!arini hari sabtu, sibuk dengan kokurikulum sekolah plak.ptg ni jelah rilex sikit.tgk2 tb layan intenet.jadi cikgu mmg bizi ke?huuuuuu....

ngajar form 1- 4.huruf alif ba ta pon xigt. banyak kerja aku kene buat utk bdk2 ni.aku tak marah sebab aku faham situasi diorang.ah...hujung minggu lps ni kena ajar al-quran la plak utk budak2 ni.dalam kelas tak sempat nk ajar sorang2 la.

semoga Allah memberi aku kesempatan.
untuk menyebar luaskan agamaNya di muka bumi Tatau ini.
semoga Allah memberi aku kekuatan
untuk aku terus bertabah dengan situasi di sini.
semoga Allah memberi aku ruang,
untuk aku menjadi insan yang bermanfaat pada agamaNya.
katakanlah amin wahai pembaca.
amin ya robbb!

No comments: