Saturday, March 28, 2009

KEHIDUPAN :)

Kesenangan yg dtg tak akan selamanya,
begitulah selepas susah ada kesenangan,
seperti selepas malam datangnya siang,
oleh itu waktu senang jangan lupa daratan..

Gunakan kesempatan untuk kebaikan,
sebelum segalanya terlepas dari genggaman,
kelak menyesal nanti tak berkesudahan,
apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa..

Jangan difikir derita akan berpanjangan,
kelak akan membawa putus asa pada tuhan,
ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..

Ujian adalah tarbiah dari Allah,
apakah kita akan sama ataupun sebaliknya,
kesenangan yg datang selepas kesusahan,
semuanya adalah nikmat dari Tuhan..


hehehe..saje je..aku boring duk diam lam bilik...nk buat assigment mate xlarat lg nk tumpu kerje..tgk kejap2 blh ler..esok2 aku nk buat assignment plak. actually smlm mak k.shu dtg bilik, xsangka die dtg bwk tongkat..ahaha..aku dpt tongkat la plak..alhamdulillah..seronok ckp ng mak die..baek sgt:)aku sbnrnye xlarat nk nyusahkan org dah..itu yg paling menyeksa jiwaku..(nk ngalir pulak daaa)satu lg xlarat nk trime kebaikan org..huhu..org buat jahat kat aku, aku blh thn je..tp kalau baek sgt ni...aduhh...tetibe jiwe jd sentimentel..asyik nk ngalir saje..hehehe..xthn..nape baek sgt??? ptg tu k.shu htr msj..my lovely PDQ9710 da sihat..rindunye kat PDQ..die ckp moto da ok, just calar2..(kalau xde calar org xtau plak xcident kan? hehe)xsabar rasenye nk bwk PDQ9710 jln2(xserik tu!)rindu nk basuh die, hehehe..(diri sdiri pon org mandikan..ape daaaa..)kene kuat, kene kuat kene kuat!! esok msti buat assignment! hurmmm xsabar rasenye nk buka simen kaki ni..berat jgk...hehehe...warghh!! aku dah xboleh g kuliah..sampai hujung sem..rindunye dewan kuliah tu kat aku 6t kn?kn?..hehehe..tetibe teringat pesanan dr seorang teman.. "bwk motor tu molek2 ah..skali jatuh..susoh.." hurmm..tetibe teringat kat die plak..hehehe..sory..da langgar amanat..bkn x bwk moto elok2..slow sgt dh tu..kun fayakun..bende nk jadi bos..:)harapnye die masih xtau keadaan aku ni..:)tarbiah, tarbiah, tarbiah....pendidikan mendidik jiwe melalui ujian..hehehe..kalau kat praktikel mengajar 6t ade student tye sal camne nk solat kalau ader balutan agak2 aku boleh jawab x?? hehehe..al-aso'ir wal jaba'ir...sungguh...aku rindu betul ng dwn kuliah.....:(

No comments: