Friday, June 5, 2009

HIKMAH SEPERTI LUQMANUL HAKIM??


my boypren

salam...salam..rindu sgt2 kat blog ni..lame tak menconteng sesuatu...3 minggu pengalaman praktikel kat sekolah menengah kebangsaan putrajaya presint 16(1) maybe xpyh story la kot..same je ngan org laen..huhu..okey..ape kes tajuk kat ats ni..hurm?? aku terbaca satu buku ni..tajuk buku x igt..pnjang sgt..tapi ade kaitan ngan luqmanul hakim..siapa luqmanul hakim? kalau ikut ape yg aku igt dari buku tu..menurut pendapat Ibnu Kathir ialah hakim pada zaman Nabi Daud..ade pendapat menyatakan dia hamba..dan byk lagi..seorang yang berkulit gelap..dari Ethopia...hurm...tentu hebat sekali luqmanul hakim ini..jika tidak xkan la ade surah name luqman kan? sungguh dia sangat dimuliakan Tuhan...Allahu akbar! ya Allah kurniakan kami hikmah..seorang bapa yang penyayang dan mendidik anaknya dengan lemah lembut..ya bunayya..la tushrik billah...actually baru balik dr johor..gi jage si ammar ni..dah pndai babling sorg2...ntah ape2..mule2 aku jage die bdk ni agak zalim dgnku..buas sgh! last2 nk balik tu boleh pulak die buat muke comey..jage pon xssh..siap die yg ngagah aku balik(teknik die pujuk aku suh ajak die balik trganu skli la tuu..bolayan..ngeh2)owh..miss u my dear..


Dari Hasan Al Banna : Saudaraku... Janganlah engkau putus asa, kerna putus asa bukan akhlak seorang Muslim. Ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah impian kelmarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. Waktu masih panjang dan hasrat akan terwujudnya kedamaian masih tertanam dalam jiwa masyarakat kita, meski fenomena-fenomena kerusakan dan kemaksiatan menghantui mereka. Yang lemah tidak akan lemah sepanjang hidupnya dan yang kuat tidak akan selamanya kuat. "Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat"


CINTA YANG SEMPURNA~YUNA~
Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Telusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesbrnmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
tak mampu tuk memnaggung sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
ku sanjung setiap kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan
Ohhh

Sempurnanya sifatmu
Telusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesbrnmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu tuk menanggung sebuah cinta sempurna darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh

p/s: ntah ape2 tetibe letak lagu yuna..hehe..jiwang sekejap...:)mengarut sungguh saya ini:P

(kat bwh ni gambr bdk2 tuisyen yg aku ngajo)


No comments: