Thursday, August 6, 2009

Mampukah aku??



"di akhir zaman ini..memegang Islam ibarat memegang bara api..dipegang kita sakit..dilepaskan ia padam..."

adakah aku mengalaminya skrg? berpegangkah aku pada Islam? aku terasa sakitkah skrg?? blog ini tempat aku meluahkan kesedihan la plak..huhu:) sbb mgkin aku jarang nampak sedih depan kwn-kwn..xpe..bile aku berkongsi di sini..aku tidak terasa seorang diri..terasa ada yang mendoakan aku terus tsabat pada jalan ini!syukran awi!

kenapa sbnrnye ni? hurmm..sbnrnya aku dilanda kerunsingan 360 darjah..kali pertama aku keluar mkn bersama rumet2ku yang cantik..hihi...owh tidak...baruku sedar rumetku tidak bertudung..hanya bertudung ke kelas rupenye.yg sorg lg mmg free hair...nak bertanya terus ke?? aku diam dulu..then pergi mkn2...sblm ni mmg aku selalu tolak kalau diajak mkn sekali..aku lebih suke masak sendiri n mkn je kat rumah..biarpun xsedap..hihi...

sampai aje kat kedai makan..terasa ramai yg memandang...mungkin sedikit pelik... huhu:)awek2 cun semeja ng ustazah 'cun'?? hihihi..ye lah..rumetku rambutnye semua cantik2..indahnya kalau disembunyikan:)yg tertutup itu indah...indahnya Islam.. aku mengambil langkah pertama..berbicara soal mahu berteraweh bersama di bulan ramadhan yg bakal menjelang..diorang hanya diam..okelah drpd xdengar terus...sbnrnya kami mmg rapat sgt dlm bilik ni..semuanya baek2...lebih indah kalau diterapkan nilai Islam kan?? sape setuju ckp aku??

mmg kala ini aku sgt2 rindu dgn rumetku yg dulu..owh..cik sakinah..ku rindu pdmu!keindahan berjemaah bersama....berlumba2 bertadarus di bulan ramadhan..berteraweh..berbuka...bersahur..pergi dgr ceramah..bestnye! sape nak teman aku lg cik sakinah oii?? huhu..xpe..cik syidah ade pesan kat aku..xpe la..ni Allah buka ruang pdku utk buat amal..kalau selalu duduk sedap je..mcm Allah xbg ruang pulak nk buat pahala..die pesan suruh buat jadual mcm si fahri(ayat2 cinta) mampukah aku???? bile bace ayat2 cinta..tautan hati..syabab musafir kasih tu terasa kuat la sekejap..tapi mampukah aku???




BAIKNYA TUHAN-MAWADDAH
oh Baiknya Tuhan kita
di waktu kita tidur Dialah yg menjaga
Di waktu seorang Dia yang menghiburkan
Di waktu kita lupa Dia yang mengingatkan
Jika kita buat baik diberi pahala..
Baiknya Tuhan kita
Apabila terbuat jahat, diampunkannya kita jika kita bertaubat
Kalau tersalah dan tersilap, dimaafkannnya kita jika kita insaf
Di waktu lapar Dia beri makan
Di waktu kita sakit Dia yg menyembuhkan
Tuhan pelindung kita, Dia tempat bergantung
Tuhan adalah segalanya....

No comments: