Thursday, August 20, 2009

aku rindu suasana itu...



entah kenapa malam ni sgt mengundang sayu di hatiku..sebenarnya bkn sekadar mlm ini.. dr ptg td lg..balik dr mengajar tuisyen..merempit dlm hujan balik kolej..xkisah la...sampai2..mkn mee bandung (sempat lg tu..hihi)owh..kenape ye?? aku terfikirkan ramadhan ini..mampukah aku mengimarahkannya sendiri?? mampukah aku mengajak insan sekelilingku merasai nikmatnya bulan penuh barakah ini?? aku rindu bi'ah solehah... kata temanku..rindu bi'ah solehah itu tandanya iman...benarkah? atau selemah-lemah iman yg ada padaku ini?? aku rindu...benar-benar rindu..

ni mesej yg yana bg semalam..aku copy utk tatapan korang & diriku yg lemah lagi mendambakan kekuatan dan doa kudus dr teman-teman...


"dirimu terhias sebagai sebaik-baik ciptaan..maka jadikalah dirimu nisa' yang boleh menjadi mujahidah, jihad di jalan Allah..jadikanlah dirimu diantara fatayat yang dijulang ...cantik dipandang tetapi susah untuk dipegang..jadikanlah dirimu gadis manis yang tak pernah kalah dengan redup panahan mata adam..biar nafsumu hidup dalam tarbiyyah di jalan dakwah bertintakan dakwah dan airmata perjuangan, dititip atas warkah penuh kemuliaan..dikirimkan untuk mujahadah menuju Tuhan....~sekadar renungan~

p/s: awat rase nk nangis je ni???
I want to spend my lifetime loving You
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I could spend my lifetime loving You...Allahu Rabbi>>

2 comments:

Anonymous said...

LAMBADA berkata:

nk perbetul balik ape yang cheq habaq ari tu. sebenarnye ape yang ambe sebut ari tu xtepat. sebut bahang rambang je. ni ambe sertakan terjemahan hadis yg ambe maksudkan dlm perbualan kite ari tu, biar jelas skit. ni hadis ke-27 dalam susunan Arbaen Nawawiyah karangan al imam nawani rahimahullah. blh rujuk.

Dari An-Nawwas bin Sim'an r.a, dari Nabi SAW yang bersabda : " Kebajikan itu adalah budi pekerti yang baik. Dan dosa pula adalah apa yang tersimpul di dalam diri engkau dan engkau benci bahawa ia diketahui manusia mengenainya.
~ Riwayat Muslim

Dari Abi Wabishah bin Ma'bad r.a : " Bahawa aku datang kepada Rasulullah SAW lalu banginda bertanya : ' Engkau datang bertanyakan erti kebajikan ? ' Aku menjawab : ' Ya '. Sabda Rasulullah SAW lagi : ' Tanyalah hati engkau. ' Kebajikan itu ialah apa yang mententeramkan diri engkau kepadanya serta mententeramkan hati. Manakala dosa pula ialah apa yang mengganggu jiwa dan meragui dalam dada, walaupun orang ramai telah memberikan engkau fatwa dan terus menfatwakan sesuatu.' "

p/s: asif atas segala kekholalan.

ehsas jaded said...

its oke...tenkiu ya! detail gtu...