Sunday, October 11, 2009

TAARE ZAMEEN PAR (star on earth)



Slm..sesungguhnye aku bkn mahu mengajar bahase hindi kat cni..hehe..aku baru saje perabiskan 17 episode cite yg bertajuk kat ats..KEPADA BAKAL2 GURU..SAYA MENYERU ANDA UNTUK MENONTON CERITA INI DI YOUTUBE DARI EPISOD 1-17..kenapa?? sebab cerita ini mampu membuatkan sy menangis secara sopan dalam keharuan..hehe=) cerita pasal seorang budak yg ade penyakit dyslexia(xtau betul xejaan ni) kalau nak tau ape maksud penyakit tu..cari sendiri kat internet..malas nk explain..

Kesungguhan cikgu amir khan mencungkil bakat yg luar biasa ade pd si bdk kecik ni aku tabik spring…sebab cikgu amir khan ni mengalami penyakit yg sama..betul la..org yg mengalami tuh lebih memahami kan? Kesian sgh dekat budak name Ishaan ni..bukan die xpandai..mesti tekanan gile kalau kene kat ats batang hidung sendiri..hatta parents die sendiri pon xpaham ape sbnrnye penyakit anak die yang macam dianggap bodoh, nakal dan sukar diajar ni.
Part yang best time si Ishaan tu menang ptndingan melukis kat skolah die..then die peluk cikgu Amir Khan yang banyak membantu die..cikgu Amir khan ni sensitif dan penyayang die lebih sikit..best la seposen cite ni..hehehe..

Syu: aku tgk dh cite ni..xnangis sebaldi pon..siap mu!hehehe..lupe lak..thanx 4 the cunnest header in the world!

p/s: sambil2 wat tesis sempat lagi layan Hindustan..huh..

2 comments:

.: yUhAiSya :. said...

sb berat mu pun x seberat air sebeldi, hahha. aku silap percaturan, patutnya aku kata secawan teh cina ke owk, baru sesuai ng mu,hahah.
aku duk try design lain lg ni, so lph ni blh ah bertukor2 header sokmo.
heheh

ehsas jaded said...

wahwahwah..bagus sgh la kwn aku...rajin molek..tp aku wase nk tuko layout r..tgu mase je ni...leni sepit sgt kalu nk wat..tgu sidang2 ket..aku nangis byk gop la..ngeh2..bajet je td:))sedih wooo..