Friday, January 1, 2010

ada apa pada diriku?


assalamualaikum...

hoho...selamat tahun baru masehi..entah..aku tak rase ape2 yg istimewanya tahun baru ni..mlm tahun baru pon aku tido macam biase je..nothing!alhamdulillah..dah dapat laptop..yeay!

actually aku baru je balik dari surau annur..ade kuliah subuh pg tadi oleh dr Jamnul Azhar Hj Mulkan..pergi ngan kinah..banyak info best jugak..bab2 dajal n kisah transformers yg best! malam ni sheikh nuruddin banjari lak! excited woo...nak ngadap muke ulama' nusantara! jom3...

hurm..........tajuk pon semacam je kan? memang aku rase semacam je..owh...jeles..jeles...jeles.....ramainya kawan-kawan aku sambung master..bile dikelilingi insan-insan yang hampir denganku ni semuanya dah naek satu level yg lebih mencabar...tak dapat dinafikan..aku tetibe rase macam rendah diri yang amat! hohoho...

ada apa pada diriku? seolah-olah dah rase mcm xde ape je...sgh la hampeh pemikiranku ini kan? tolong yakinkan aku! tolong!biaselah..last sem ni mmg mcm2 akan berada dalam fikiran...seolah-olah macam dah berselirat je otak aku ni...(takpe..xde orang nampak pon...huhu..)

masa depan?? kahwin?? keluarga?? kerja?? perancangan?? arghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!! boleh tak kalau xnak pikir?? boleh tak kalau nak jalani je hari-hari mendatang?? boleh tak kalau tak nak sedih2?? boleh tak kalau nak buat tak tau je?? boleh tak nak buat muke nerd je?? hahahahaha...suke suki ati aku je....

sungguh! aku memang rase macam xbest sgt sekarang...!owhhh....berikan keyakinan padaku ya Allah...bahawa aku adalah hambaMu yang terpilih..bahawa Kau akan tetap menyayangiku...Kau takkan biarkan aku..Kau takkan merendahkan aku!bahawa Kau akan sentiasa menjagaku...tidak akan membiarkan aku sekelip mata pun! atau lebih pendek daripada itu.....ku tak mampu.................


~puisi yang takde kaitan ngan tajuk..haha~

Sekalipun cinta telah ku uraikan,

dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cinta kudatangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri...

meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya..

kata-kata pecah berkeping-keping,

begitu sampai kepada cinta..

dalam menguraikan cinta,

akal terbaring tak berdaya,

bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..

cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan..

p/s:ntah ape2 la aku tulis!

No comments: