Tuesday, January 5, 2010

bukan budak-budak lagi...oh....



assalamualaikumm...hari ini saye takde kelas..anda bagaimana?? haha..ntah ape2 la..baru je balik dari teman cik kinah buat medical check up..ntah ape2 la pusat kesihatan bangi ni...musing ketang wase! huhu...

ntah la...tengok tajuk pon mesti boleh agak ni kan? evriting kene pk..takleh nak buat suke ati je..kene pk byk pihak yang akan terkesan dengan sebarang keputusan yang diambil..hohoho...amende aku merapu ni??

yelah...hari-hari aku mengadap cerita rumet aku yg sudah berumah tangga..umo mude lagi..tmbah setahun je drpd aku..tp aku respek cara die berfikir..matang! walaupun tuannya kecik..tp aku rase jiwe die besar...=)byk ibrah aku dpt dr die tentang kehidupan ni..thanx mimi! jiwa kena mantap...kene betul2 bersedia..takuttttttttttt...

"sesungguhnya jika Allah mencintai seorang hamba, maka Allah akan memanggil malaikat jibril.saat itu Allah berkata kpd jibril...Sesungguhnya aku mencintai si fulan...maka cintailah dia. kemudian jibril pun mencintai hamba yang dicintai Allah. setelah itu Jibril berseru kpd penduduk langit "sesungguhnya Allah mencintai si fulan..maka cintailah dia. penduduk langit pun mencintai si hamba yang dicintai Allah. setelah itu manusia yang dicintai Allah tersebut menjadi orang yang dicintai penduduk bumi"

p/s: ya Allah..jadikanlah kami hamba yang dicintaiMu..jadikanlah kami hamba yang dicintai orang-orang yang beriman...peliharalah keaiban kami di dunia dan akhirat..sesungguhnya jika bukan kerana kelembutan dan kasih sayangMu..maka terbongkarlah aib kami di hadapan orang lain...peliharalah kami ya Allah...

2 comments:

Anonymous said...

Ni Haizal!sihat jer,
best la blog ustazah!
Memang feeling sangat post-post blog ni.

ehsas jaded said...

wah...malunye ustzh haizal bace blog ustzh...amik yg baek2 je tau..yg mengarut tu buang jauh2..=)baguslah sihat..ustzh rindu betul kat korang semua...=)