Saturday, February 20, 2010

Sudah-sudahlah……


Apabila anda melihat satu sikap saudaramu yg anda tidak mampu menafsirkannya maka maafkanlah dia. Katakan mungkin dia dikejutkan dengan sesuatu atau dia mempunyai satu masalah dan ingatlah sifat-sifatnya yang baik. Siapalah yang maksum dari kesalahan selain dari Muhammad yg mulia???

Kita semua tak terlepas dari kekurangan..mahu seorang yang maksum?? Maka carilah seorang Nabi! Anda tidak melakukan kesalahankah???
Wahai diri….maafkanlah…maafkanlahh…..pandang ke langit…yang sudah tu sudah…
Kehidupan yang pendek dan sementara ..jauhkanlah dari pertelingkahan murahan…maafkan,,berbuat baik dan melupakannya!lupakan…lupakann….

Ya Allah…berilah kelapangan dadaku..malaikat..doakan aku…org2 beriman…iringi aku dgn doa….
Hari yang cerah datanglah padaku!Aku mahu terbang bebas lagi…

2 comments:

K.E.T.E.N.A.N.G.A.N said...

yep..kite terbang same2 ye comey..hehe..aku nk mtk maah byk kalu mnde yg aku kte slame ni makin mengusutkanmu..hehe..tp itu realiti..dan kite msti ade KEBERANIAN tuk sume itu...hikhik..jom terbang same2:-)

ehsas jaded said...

nggak mengusutkan aku syg...kamu selalu ada utk meleraikannya..thanx 4 always be there..hahaha..kelestarian juga perlu! terbang bersamaku....aku tak mampu andai sendiri...oh...Tuhan..terangi jalan kami...segala apa yg bakal berlaku slps ni, aku terima!