Monday, March 5, 2012

minta diluaskan kesabaran

minggu ni
perkataan ini sahaja yang aku duk dengar, ulang.
sabar.
sabar.
sabar.
ye, korang tau maksud sabar?
sabar itu pada pukulan pertama.
ye.
bila terkena, waktu tu rilex.
itulah sabar.
kalau lepas meraung 4 kati.
tu bukan sabar.he he he...

kenapa senyum aku kebelakangan ini rasa macam plastik semacam.
kenapa terasa ada hujan yang mencurah-curah turun dalam hati aku.
kadang-kadang berair sendirian.

penat.
aku x penat bila berterusan buat kerja.
malah kadang-kadang aku sangat gembira.
sebab aku tahu, kebaikan akan terus berkekalan.
yang letih itu akan hilang.
namun,
bila maen jiwa ni.
aku selalu tewas.
bila jiwa ini penat.
inikah namanya futur?
mungkin.
aku sendiri taktahu maksud sebenar keadaan futur itu.
mungkin inilah dia.
kelelahan jiwa.
Allah.
aku menangis lagi.
kekuatan jiwa itu penting.
ujian2 yg datang itu tapisan.
ingat itu!
[wanita yg tidak mempunyai pelindung itu selalu dituju]
duhai diri, bertabahlah!
bukankah kamu kata kamu buat kerna Allah.
nah, buktikan sekarang!

No comments: