Saturday, March 31, 2012

[runtuhkan dinding]

[menjahit pon nak ade fb teman..keh3]
[siapa sangka? haha]

assalamualaikum.
hari ini konon2 la nampak macam free.
tapi sambil2 nampak free tadi tu sbnrnye tgh menjahit langsir.haha
aku mmg tak percaya yg aku yg bertangan keras ni willing nk buat bende tu.
siap langsir pink! sah2 aku mereng.haha
alhamdulillah kesyukuran aku rafa'kan pd Allah, sebab setelah sekian lama,
akhirnya kami dapat jugak bilik pendidikan Islam sendiri.Hamdalillah, hanya untuk Allah.
bertahun-tahun selama ini pelajar2 belajar kat surau, takde kerusi meja dan tak selesa.
tahun lepas usahakan angkat surat, akhirnya tahun ni makbul.
dapat bilik sendiri, kunci pegang sendiri.what a bless!! ^^
untuk menjimatkan wang, try2 la tangan keras ni beli langsir murah n try jahit sendiri.
berani mati sungguh.haha.takpe, asalkan nikmat ni mengalir kepada anak didik walaupun waktu tu aku dah takde lagi kat tatau.
usahakan untuk meninggalkan kesan-kesan supaya kemudahan itu dinikmati pada masa akan datang.
semalam ribat lagi.student mintak Qiam.
terpaksa aku tangguhkan.
takde yang willing jadi imam.
actually thanx to ust zul, dia dah banyak hulurkan bantuan spnjang aku kat sini.
dah segan nk mintak tolong dia sbnrnya.tapi mmg terpaksa.aku tak boleh jd imam.
call syidah,lame x dgr khabar.
hurm..
aku syukur sbb dilahirkan dalam keluarga yg bkn semua beraliran agama.
malah, mak ayah aku sendiri biasa-biasa saja.
aku syukur, sbb Allah campak aku kat tempat terpencil ni.
atas sebab inilah, aku mmg byk belajar berdikari.
aku syukur, sbb aku juga mmpunyai kawan yg bukan dari satu kelompok.
dengan itu, aku tak terlalu jumud.
aku jugak syukur, sekarang aku bukan berada di kawasan semua orang Islam.
Islam sangat minoriti, dengan itu, aku cuba memahami apa pandangan mereka tentang Islam.
aku syukur, aku syukur, aku syukur,
nikmat Allah banyak.


bersangka baik.
selemah-lemah ukhuwah adalah sangka baik.
harap mengerti dengan segala tindakan aku.
aku mintak maaf.
that's the point.

argh! badmood betul rasa hari ni.



No comments: