Monday, May 31, 2010

ghazzah....ghazzah...kali ini aku memang terkesan!



assalamualaikum..

oh...terkesan..terkesan..dari bangun pagi sampailah sekarang..aku memang tak tenang. ya..sebelum ni aku cuba untuk menanam perasaan peduli pd saudaraku di ghazzah. sekejap2 sahaja aku terkesan.tapi kali ini...ya Allah..terasa terlalu berat tanggungjawabku jika aku tidak bersuara.yahudi laknatullah!israel memang dah gila dan bukan manusia.mereka pergi bukan untuk berperang.mereka pergi memberi bantuan!Allahu robbi!perasaanku tercalar!israel...yahudi!!aku mahu perang cara hidup kalian.aku mahu mulia dengan Islam.aku mahu bangkitkan jiwa2 yg tidur!tapi mampukah aku? bantu aku ya Robb...

wahai penduduk Palestin..aku sungguh takut andai kalian mempersoalkan aku di hari akhirat kelak..aku sungguh takut jika kau mempersoalkan kebisuanku!aku ingin bersuara!ya..aku ingin bersuara...Allah...berat sungguh rasa hati ini...

betapa aku lemah dari jiwa juang.betapa aku cintakan kesenangan.betapa aku cintakan dunia.ahhh!!!!!bagaimana untuk membentuk jiwa mujahid pada anak-anak sedangkan ibu mereka masih terleka dengan dunia??? Allahu Robbi...aku ingin membentuk diri...berusaha lagi...ya berusaha dan terus berusaha untuk bersedia.

Tuhanku...pandanglah secebis rasa kepedulianku terhadap saudaraku sebagai suatu ibadah.Allahu Robbi..ampunkan kelalaianku..aku mahu kuat!

No comments: