Monday, May 31, 2010

keyakinan..siapa yang benar-benar yakin?!!



assalamualaikum.
semakin rajin la pulak.ingat nak tutup je blog ni kejap aritu sbb dah blur sgt.haha
bukan blur sbnrnya.takut dan tak yakin.ya...itu dia.

yakin??kamu yakin ada Tuhan? semua akan jawab.ya...ya yakin...bila berlaku sesuatu yang pelik atau ajaib...banyak la suara-suara sumbang yang akan sebut..inilah dia kuasa Allah..hah!org kafir..tengok ni org kafir..Tuhan dah bersuara..mampus la kau. tapi, keyakinan kita sekadar menanti perkara ajaib dari Tuhankah??? sekadar itu??
mari muhasabah balik! mari...aku mmg tgh marah dengan diri sendiri ni.

kejadian 31 mei 2010 memberi kesan.sebab?? org malaysia ada kat dlm mavi marmara tu.betul..kalau tak, aku sendiri pon tak berapa nak sedar hakikat ni.siapa yang yakin? siapa yang tenang menghadapi laknatullah itu!aku sendiri tak yakin dengan diri sendiri.yakin bahawa maut itu memang di tangan Allah.kafir mahupun siapa jua tak mampu menarik nyawa jika Allah tak izin.siapa percaya???tapi kita takut.ya..takut!

kesungguhan kita memegang Islam bagaimana? kesungguhan kita membentuk biah solehah macam mana? kesungguhan kita untuk mengejar redha Allah bagaimana? Allah...jauhnya.
bosan sikit, mengeluh.lambat sikit nak marah.tak cukup sikit, banyak komplen. tak selesa sikit kutuk mengutuk.cacat sikit, benci...kutuk kat belakang.aishhhh!!! percaya dengan Allah ke akhlak dan akidah macam tu?? percaya dengan pembalasan ke buat jahat macam tak ingat ade yang tengok!Allah..Allah...Allah....

bersihkan akidah kami...muliakan akhlak kami.kami akan berusaha untuk mendapat Izzah Islam itu...kami akan berusaha!

No comments: