Thursday, April 23, 2009

::AKU MAHU KUAT DAN KEKUATAN ITU::




salam..sudah lame rasenye xluah perasaan dlm blog..hehe..rindu lak rase...(pesanan awal:jgn bace lau boring ek)2 paper exam sudah dilalui dlm minggu ni..tinggal 5 lg..waa..byknye..slps ini jgk praktikum lps 5 hari exam..kesian kaki..kene jln byk2..how dare i do this to u my dear kaki?? how cruel am i..sbnrnye aku ingin memberi latihan intensif kpd encik kaki..nanti nak praktikel..cmne?? sempat x? i.Allah.. mlm sblm paper first aku telah memaksa kakiku utk berjalan diluar batas kemampuannya..kesian die..sgt2 letih..dan mlm sblm exm itu aku hampir2 demam disebabkan latihan keras itu..aku harus belajar bersabar..kenape xreti2 ni?? alhamdulillah..bantuan Allah lagi2 aku terima..Allah tdk membebankan aku dgn demam sblm exam itu..sungguh kakiku sgt sabar dgn latihan ini...jgn kau menangis encik kaki..nnti aku blanje eskrim..hehehe..terlalu byk yg aku belajar spnjang tempoh sebulan ini..owhh...aku sgt2 lemah..tersangat lemah dan tdk mempunyai apa2 daya pd diriku melainkan dgn bantuan Allah..sungguh...Allah sgt2 menyayangi hambaNya..Thanx God 4 this good lesson to me...sungguh! aku sgt bersyukur...skrg mase utk aku fikirkan ttg rumah sewa yg belum didapati utk aku praktikal nnti..mase makin suntuk.. kakiku kena bekerja keras! jgn manje2..aku mintak maaf kaki..sungguh sedih mengenangkan dirimu yg terseksa..namun ku terpaksa melakukannya!kau akan dapat ganjarannya drpd Allah atas kesabaranmu itu duhai kakiku..yakinlah!


22. Tiada suatu bencanapun yang menimpa di bumi dan (Tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan Telah tertulis dalam Kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.
23. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira[1459] terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri,((al-hadid))



Ya Allah..jadikanlah hatiku sekeras hadid dalam menempuh ujian dariMu..dan jadikanlah hatiku selembut harir utk memahami hikmah disebalik setiap yg berlaku pdku..jgn Kau biarkan aku berkeluh kesah dalam menghadapi segalanya..jgn Kau biarkan aku Ya Allah..jatuh kelembah kehinaan...


maafkan aku teman2 kerana telah byk menyusahkan kalian..how can i describe that u all are so kind..kalau aku tidak dpt membalasnya di dunia ini..aku mohon ya Allah..kurniakan kebaikan kpd sahabat2 yg membantu aku selama ini...asif jiddan...slps ini aku xkan menyusahkan lagi..i.Allah..maafkan aku andai kalian rase terbeban..sungguh aku xminta semua ini..penatnye menyusahkan orang..mungkin ade yg serabut dgn keadaan ini..aku minta maafffff....(mengalir lagi..huhuhu...)


p/s:baca doa nabi ni..amalkan selalu

"Ya ALLAH, kepadaMU aku mengadu kelemahanku, kekurangan daya-upayaku dan kehinaanku pada pandangan manusia. Ya! Arhamarrahimin! Engkaulah Tuhan orang yang ditindas. Engkaulah Tuhanku. Kepada siapakah Engkau menyerahkan diriku ini, kepada orang asing yang akan menyerang aku atau kepada musuh yang menguasaiku? Sekiranya Engkau tidak murka kepadaku maka aku tidak peduli. Namun, afiatMu sudah cukup buatku. Aku berlindung dengan nur wajahMu yang menerangi segala segala kegelapan dan teratur di atas nur itu urusan dunia dan akhirat, daripada Engkau menurunkan kemarahanMu kepadaku atau Engkau murka kepadaku. KepadaMulah aku tetap merayu sehingga Engkau reda. Tiada sebarang daya (untuk melakukan kebaikan) dan tiada upaya (untuk meninggalkan kejahatan) kecuali denganMu."


p/s: i luv walking in the rain..because nobody knows that i'm crying..(hujan..turunla cepat..lawah sket blh nangis parok..)

No comments: