Thursday, April 16, 2009

BEAUTIFULLY IMPERFECT....


hurm..petang-petang ni rajin pulak aku buat researh sal kemanusiaan..kwn2 kuo pegi mkn..so..aku mule mencari bhn2 modal insan ni..terjumpa satu video yg menarik..walaupun bkn org Islam yg ckp lam video ni..tp its really touching n make me think about beautifully imperfect..keindahan ketidaksempurnaan..sangat2 betullah..kalau terlalu sempurna itu bukan manusia namanya..begitulah dlm hidup manusia..keindahan itu ada pada sifat2 tertentu yg tdk sempurna yg ada pd diri seseorang..cthnye kepelbagaian sifat spt ckp banyak ke..nakal..statik..slumber..skema.. or evriting..bile ia hilang dari kita, kita pasti akan terasa kehilangannya..ketidaksempunaan itu sgt indah utk kita.. sesuai untuk kita sebagai manusia biasa..juga dalam kehidupan berkeluarga..ibu yg kuat berleter itu suatu keindahan..ayah yg pendiam itu suatu keindahan..adik beradik yg pelbagai ragam itu satu keindahan..kerana itu bermakna kita mempunyai sebuah keluarga..its beautifull thing!dalam video tersebut ia mengisahkan seorang wanita yg baru kehilangan suami..wanita tu pun bg ucapan terakhir utk suaminya...tentang sifat2 suaminya yg agak tidak sempurna yang menjadi suatu kesempurnaan padanya..yg akan dirinduinya..kerana sifat2 itu yg menghiasi kehidupannya sehari2.yang menjadikan hidupnya lengkap...hurmm..blh amik byk istifadah dr video ni..last2 die berdoa semoga anak2 dia akan temui partner yg bakal menyempurnakan hidup anak2 nya spt dia temui ayah mereka.indah bukan bermakna sempurna..indah itu melalui bagaimana kita melaluinya..menghargainya...hurmm...its touching! leh tgk sendiri video ni...

http://www.youtube.com/watch?v=1eT0oTH15Tk&feature=related

p/s: sesungguhnya Yang Maha Sempurna itu adalah Allah, Tuhan pencipta makhluk..renungi dalam diri yg penuh kelemahan..jadikan setiap yg hadir dlm hidup adalah keindahan yg perlu disyukuri!

2 comments:

Shahibul Afzan Wahab said...

kak shibul teringat satu kata2 yang jumpa kat sekolah kospint waktu ada program kat sana,
"kekurangan anda adalah suatu kelebihan"

jadi bersyukurlah menjadi diri kita...kekurangan diri yg boleh diperbaiki, baikilah..tapi kalau memang x mampu nak baiki, kita terima je lah.betul x izzah?

cikwafa said...

betul2 k.shibul..kdg2 nk slhkan diri or org laen ats kekurangan(ke?) tp sbnrnye ia satu keistimewaan yg xsama dgn org laen..itulah keindahan!
thnx k.shibul sbb comment..;)