Thursday, April 30, 2009

~lagi-lagi HATI~




hati seperti lautan yang luas..tidak kelihatan pesisirnya..ia juga dalam tidak terduga dasarnya..jangan sampai tersesat..bimbang tidak akan ketemu jalan pulang ke pengkalan...mood jiwang da datang...mule la jauh tersimpang dr medan dakwah.. xpe...hari ni dakwah bab hati plak..;)ntah..terlalu banyak hati ini mahu melakar kata-kata yang tak terluah..tapi jadi kelu..diterjemah ke dalam bahasa yang diri sendiri paham..xpe..aku mengerti bahasa hatiku..mengarut lagi..aku harap xde orang bace la bab2 jiwang ni...lari dari medan..just write to express my feeling..to comfort n nk belai n pujuk hati sendiri..x salah kan??

Dari Nabi S.A.W., "Pada waktu malam saya diisrakkan sampai ke langit, Allah S.W.T telah memberikan lima wasiat, antaranya :

* Janganlah engkau gantungkan hatimu kepada dunia kerana sesungguhnya Aku tidak menjadikan dunia ini untuk engkau.

*Jadikan cintamu kepada-Ku sebab tempat kembalimu adalah kepada-Ku.

* Bersungguh-sungguhlah engkau mencari syurga.

* Putuskan harapan dari makhluk kerana sesungguhnya mereka itu sedikitpun tidak ada kuasa di tangan mereka.

* Rajinlah mengerjakan sembahyang tahajjud kerana sesungguhnya pertolongan itu berserta qiamullail.


putuskan harapan terhadap makhluk...hurmmm...yap...thats right...cmne ek? xtau la..makhluk itu tiada kuasa..makhluk yang berbolak balik hatinya..yang tidak tetap pendirian..yang berkeluh kesah..

the way you get meaning into your life is to devote yourself to loving others..ni amende kaitannye plak ni???

kalau mahu tahu kamu merindukan seseorang ialah kamu sering mengingatinya terutamanya apabila berada dalam tekanan atau menghadapi kesukaran...(masih takde kaitan)

p/s: ntah...blur...hehehehehe..jgn bace!

No comments: