Wednesday, August 11, 2010

1 ramadhan di kampung yg seronok!




tahun ini, rasenye satu ramadhan yang dah agak lama aku tak menjejak kaki di rumah.dah agak lama aku pertama puasa di perantauan.yelah, dari sekolah menengah.walaupun tak jauh dari rumah, tetap tak boleh puasa kat rumah.then masuk ukm, rasenye 4 tahun xpernah aku puasa first kat kampung.alhamdulillah.tahun ni kat kampung.

hurm....rumah takde orang.ibarat anak tunggal la aku.mujurla dapat jugak ngajar kafa tu.takla saje2 sgt tenage muda ni.nak cari kerja kat luar, aku dah nekad tak mahu tinggalkan parents lagi sebelum dpt tawaran posting yg sbnr.biarlah aku teman mereka sementara takde orang ni.kelakar pon ade, sbb mak layan mcm la aku ni budak kecik.haha....naseb badan...

tadi entah mengapa, seronok betul pergi mengajar.then ambik gambar ngan budak-budak.balik pulak berhujan.fuh....sampai2 kene la bebel ngan mak sekarung.apesal pergi redah hujan tu...huhuhu...aku masih lupe yg aku berada di rumah.mak ade!haha..sblm ni kalau pergi kuliah or balik kuliah aku mmg biasa je redah hujan..ni lupe nk cover!ades!aku tahu mak mmg bimbang sgt dgn aku,sbb aku suka selesaikan sendiri kalau ade ape2 problem.dia mmg marah sgt kalau tak cakap.tapi....huhuhu....aku masih begini.walaupun ade famili yang aku tahu pasti akan tolong aku in whatever condition, aku lebih senang cuba selesaikan sendiri.bukan apa, aku takut aku tak reti berdikari.semua benda nak kene orang uruskan, nanti takkan anak aku pon orang yang kene uruskan?? aishh...xbley..xbley...hehe...


semakin rajin la plak aku menaip sejak akhir-akhir ni.takpelah.tulis demi anak-anakmu.hehehe..kate ust hasrizal.so, nanti aku nak bagi anak aku bacelah semua2 ni.biar die jadi lebih baek dari aku.terbaek, dan mampu mengislah ummah! fuh~~


just that for today~~selamat bertadarus, jaga diri, jaga iman, kejar fadhilah ramadhan untuk beramal 11 bulan yg berikutnya!salam ramadhan mubarak~~~

No comments: