Wednesday, August 4, 2010

bila mata tak mengantuk.

assalamualaikum.

jutaan terima kasih kepada encik blog kerana menjadi makhluk yang paling setia untuk menjadi tong sampah luahan rasaku.terima kasih kerana tak menjerit-jerit menyampah kepadaku.haha....kalaulah blog ni boleh menjerit jugak aku dah tak tau nk mengadu nasib kemana...oh.....sgh sadis hidupku ini....hahaha...

minggu ni aku start mengajar kafa.Alhamdulillah, penerimaan yang baik drpd guru dan pelajar2...sangat seronok! boleh gelak2 ngan budak2 ni mmg menghilangkan tensen.mengaji, menyanyi, berbual dan macam2...mmg tiap kali aku pergi mengajar semua rasa gundah hilang...nak2 bile ngadap muke suci budak2 yg innocent tu.really make my burden away!

yang kelakarnya semalam bile aku cakap nak pergi konvo minggu depan, xleh datang ngajar la...terus diorang mintak no. telefon~rase sangat2 disayangi....huhuhu...w.pun baru 3 hari mengajar, aku mmg rase sgt seronok.

cume mengajar darjah 3 mmg perlukan frekuensi suara yg tinggi..diorang ramai sgt.xpe...slow2 la....i.Allah.Alhamdulillah, Allah yang menyusun jadual hidupku, tau apa yang terbaik untukku.selalu tepat pada masanya.Alhamdulillah.

sekarang jam 1.49 pagi.aku jarang mengadap laptop waktu ni.maklumlah, perempuan melayu terakhir suke tido awal...hehehe...tapi entah, malam ni xleh tido.actually esok temuduga untuk mengajar ni kat klantan.bukan aku nerbes pon...tp ntah...xleh tido...byk sgt pk.menyampah betul bile xleh tido.sebab aku mmg sgt3 jarang xleh tido.tahap tenang yg sgt tinggi la katekan..wakakaka..

ntahlah, bila sampai satu tahap di mana aku sudah malas untuk pikir ape2.just leave it to God.sedih, gembira, menangis, menyampah, sayang, benci, dah bercampur baur.manusia normal rupenye aku nih? hahaha...ingatkan takde perasaan.dah ramai sgt cakap macam xde perasaan.xde masalah.cool and steady la kekononnye.huihh...berjaye jugak lakonan menjadi seorang yg cool rupenye.woha!



Ya Allah, sesungguhnya aku mengadu kepada-Mu tentang lemahnya kekuatan diriku dan remehnya aku di mata manusia. Wahai Zat yang Maha Penyayang di antara para penyayang. Engkau adalah Tuhan orang-orang yang lemah dan engkau jualah Tuhanku, kepada siapa pun engkau serahkan diriku ini selagi Engkau tidak murka kepadaku, maka aku tidak kisah (peduli) dengan hal itu. Namun keampunan-Mu lebih luas untukku. Aku berlindung dengan cahaya wajah-Mu yang menyinari semua kegelapan dan urusan dunia dan akhirat menjadi baik kerana cahaya-Mu. Engkau jangan menurunkan kemarahan-Mu kepadaku atau Engkau menimpakan murka-Mu kepadaku. Untuk-Mu keredhaan hingga Engkau redha. Tidak ada daya kekuatan kecuali dengan-Mu, ya Tuhan."

p/s:cool and steady mood =)

No comments: