Tuesday, August 10, 2010

malam berkah menjengah~1 ramadhan



assalamualaikum.

selesai satu episod mahasiswi degree.xtaulah jadi mahasiswi lagi ataupun tak...hehe..terima kasih kpd shbt2 yg meraikan.sbnrnye aku rase tak layak pon diraikan sbb aku tak blajar sgh2 pon...huuuuu....apepon syukran awi!

malam 1 ramadhan, selesai teraweh.sbnrnye dah lama aku nak tulis pasal matlamat dan cita-cita yang dirangka, namun seringkali terbantut.kali ini aku tak kira, aku nk tulis jugak...hehehe...

aku ada masa 2 tahun yang aku target untuk diri sendiri supaya balas jasa ibu bapa aku dengan hasil titik peluh aku sendiri.aku mahu memberi dgn sesungguhnya tanpa prejudis jika Allah mengizinkan aku dapat kerja dalam masa terdekat.i.Allah.

then after that, just leave it to God.jujurnya aku tak mahu bekerja.nak jaga anak dengan hasil tangan aku sendiri.sepenuh mase aku tumpu untuk tarbiyah anak2.semoga dipermudahkan cita-cita aku yang sangat simple ini.aku rase dah jarang makhluk ade cita-cita macam aku ni.ni pon cita-cita ke?? haha...

jadi dalam masa ini, aku mahu kerja sungguh2...didik anak didik aku sungguh2...tarbiyah diri aku sungguh2...i.Allah...tu pun jika dipanjangkan umur.jika umur ditarik sebelum tu, semoga cita-cita aku ini Allah kira sebagai ibadah.

yang lain-lain tu, kita tunggu lepas 2 tahun kalau umur panjang.
salam ramadhan karem.
moga jadi hamba Allah sepanjang tahun, bukan sepanjang ramadhan sahaja.
asif jiddan silap salah.

No comments: