Tuesday, August 3, 2010

tinta khas buat teman.


assalamualaikum.

jujurnya aku kurang enak bicara soal rapuhnya ukhuwah.terujinya ukhuwah.kerana aku rasa aku masih lemah dalam berukhuwah.siapa aku untuk membicarakan soal2 hati masing-masing.
namun...aku harap tinta ini bisa memperbaiki keadaaan.

aku sayang kalian.
tetap sayang.
aku tak minta kalian untuk memapahku ketika aku rebah.
jangan meminggir!
aku tak salahkan sesiapa ketika tiada siapa disisiku kala aku memerlukan.
kerana aku faham...Allah sedang menguji tahap pergantunganku padaNya ketika susah.
jangan meminggir.
aku tak salahkan sesiapa.
kalian kan tahu aku ini sangat kuat kan??hehe....
jangan meminggir.
jangan rasa bersalah.
aku tak pernah salahkan sesiapa.
jika aku mengadu.
aku mengadu pada yang Maha Tahu.
ya....
jangan rasa bersalah padaku.
tak apa.
aku faham.
tak salahkan sesiapa.
siapa aku untuk menyalahkan orang lain atas takdirku.
jika aku menyalahkan...
itu bermakna aku menentang Qadha Tuhan..
tidak redha dengan ketentuan.
jangan salahkan diri kamu.
tak apa jika kamu ingin berusaha menjadi sahabat yang baik padaku.
teruskan, jangan meminggir.
hubungan aku denganmu, tanggungjawab aku dengan Allah.
hubungan kamu denganku, tanggungjawab kamu dengan Allah.
aku hanya cuba menyempurnakan tanggungjawabku dengan Allah.
bukan sebab lain.
jangan rasa bersalah.
jangan rasa bersalah.
jangan rasa bersalah.
kembalilah.
kembalilah.
kembalilah.
tangan aku sentiasa terbuka.
Demi Allah....aku bukan siapa2 untuk kamu rasa bersalah.
aku hanya hamba Allah.
hamba.
hamba.
hamba.
yang menurut titah Tuhannya.
sama ada takdir buruk atau baik.
tetap menjadi hambaNya.
kembalilah.
aku sayang ukhuwah ini.
sayangkan kamu keranaNya.
kembalilah.
aku sayang kamu.
aku mahu membesar bersama kamu.
kembalilah.
aku sayang dan tetap sayang.
itu janjiku.

No comments: