Saturday, August 21, 2010

rasa disayangi itu satu keperluan?


fuh....rajinnya saya sekarang ni kan??? suka berteori dan berfalsampah sorang2 lak tuh!huhuhu

wah, saya rasa macama nak ambil teori keibubapaan la pulak.haha
saya baru sedar satu perkara lagi, iaitu keperluan untuk rasa disayangi dalam hidup.
mempengaruhi tingkahlaku manusia.eceh......betul tak?

entahlah, saya semakin suka perhatikan orang kebelakangan ni.bukan untuk menghukum.tapi berfikir dan cuba memahami.

ah, saya sangat-sangat bersyukur.banyak yang saya punyai daripada orang yang tiada dari saya.saya sangat bersyukur.dan kalau boleh, saya mahu sekeliling saya turut bahagia.saya mahu semua orang rasakan kecukupan,kenyamanan, dan rasa selamat.

ya Allah, saya benar-benar berdoa, jika saya diizinkan mempunyai anak,
saya mahu menyayanginya dengan seluruh hati dan kehidupan saya.
biar anak saya tidak merasai kekurangan.
biar anak saya rasa gembira.
biar anak saya sangat bahagia.
sungguh-sungguh saya mahu menjaga dan menyayangi anak saya.
ah..hairan, bagaimana orang boleh melakukan sesuatu yang boleh membuatkan anak-anak mereka rasa tak selesa.
bukankah anak-anak itu anugerah dan amanah?

Allah, saya mahu jadi ibu yang baik.
terbaik untuk anak-anak saya.
supaya anak saya bisa menjadi Qudwah.
kabulkanlah ya Allah.
kabulkanlah.

p/s: nak tergelak pulak bila baca balik, sejak bile aku dah kawen ni? haha=)

No comments: