Thursday, September 16, 2010

Islam itu oksigen.



assalamualaikum.

rindu ruh dakwah dan tarbiyah.
rindu semangat juang.
rindu kelembutan hati.
rindu sifat mengalah.
rindu sifat berkorban.
rindu sifat tak pentingkan diri.

ah, saya memang tak boleh hidup tanpa itu semua.
rasa macam oksigen saya hilang.
tak boleh bernafas.

kenapa saya perlu jadi pentingkan diri jika org lain pentingkan diri?
tak perlu.
saya kene hidup dengan oksigen Islam.
ah, sukarnya bernafas tanpa ruh itu.
sempit dada.benci dan pentingkan diri.

saya menyeru kepada diri saya.
kembalikan diri kepada fitrah.
Islam tak perlukan saya.
tapi saya memang tak boleh bernafas tanpa Islam.

buang segala yang merangkai di jiwa.
tanam biar subur.
ah, dakwah dan tarbiyah.

semoga ia benar-benar sebati.
semoga kehidupan saya kembali bermatlamat.
hidup untuk akhirat.
insya Allah.

mari sama-sama kita suburkan iman di dalam jiwa, sahabat-sahabat.
jangan biar saya makin jauh.
Jauhkan aku dari futur ya Allah.
sendiri atau ramai, biarkan aku tetap teguh berdiri.
amien ya Rob.

No comments: