Friday, September 24, 2010

rahsia Allah.

assalamualaikum.

hurm....tajuk semacam jek.
yeah, memang semacam.actually tadi aku de sembang-sembang ngan mak.
pasal salah satu rahsia Allah.nak tau x ape??? fuhhh...tajuk hangat nih.

jodoh.
yeap jodoh.adoyai.aku tak tau camne lah leh terlencong ke arah tu tadi, xleh nak return balik dah.but, really, sungguh bermanfaat la.nyesal aku tak sembang awal2 pasal ni ngan mak.haha...

hurm...mak aku open minded jugak rupenye.kirenye bukan org kampung punye minded la.mungkin nampak anak die ni semakin banyak berfikir kebelakangan nih."akak takyah risaulahhh....xpayah fikir-fikir sangat...." kata beliau.

jujurnya aku fikirkan perasaan mak aku.tapi dia yang tenangkan aku balik.aku tak kisah sangat sebenarnya.mungkin belum tiba waktu aku.memang aku tak sedia lagi pun.usaha?? itu rahsia antara makhluk dan hamba lah aku kira.tapi yang buatkan aku tersentuh....kata-kata mak "apa apapun kita serahkan saja pada Allah, kadang-kadang kita rasa macam dah oke dah, tapi yang terjadi terbalik terus.kadang-kadang menepati apa yang kita rasa, kadang-kadang tersekat, kadang-kadang dihalang, macam-macam kadang-kadang di sepanjang jalan ni kakak...mak tak kisah...kita serahkan saja pada Allah" wahhhh...ayat ni betul-betul buat aku lega.thanx mum! love u much!

aku bimbangkan mak sebenarnya.betul, sebab aku tau dia mahu yang terbaik untuk anak-anaknya.terima kasih mak sebab memahami.kakak pun tak tahu lagi macam mana masa depan kakak.siapa bila dan bagaimana, namun, kakak rasa sangat lega sebab mak tak pernah memaksa.mak tak pernah mempertikai, mak tak pernah membebankan, terima kasih mak.kakak sayang mak.

betullah, orang tua memang makan garam dulu dari kita yang budak-budak ni.tengok sekilas dah tau dahh...huhuhu..tapi betullah, aku rase sangat seronok.bincang-bincang apa aku nak buat, cita-cita aku, nak smbung blajar nak bantu keluarga, nak jaga mak...macam-macam!wahh...sampaikanlah niatku yang banyak ni ya Allah.aku perlu usaha lagi.Rahsia Allah itu kita serahkan pada Tuan punya Dunia yang menentukan.bila siapa bagaimana n so on...just leave it to God.ahhhh....feel release!!

No comments: