Monday, September 27, 2010

muhasabah~ a mere person.


assalamualaikum.

tak habis habis aku layan blog hlovate skrg ni.

http://hlovaterror.blogdrive.com


bila perasaan dihenyak, dihenyak dan di henyak, barulah kita sedar, kita ni hamba yang tak punya apa-apa.arghhhh!!heartless!baru aku paham maknenye 'bile Allah takdirkan kita dengan sesuatu yang tak mampu kita jumpa' memang aku tak mampu, akhirnya demam!

ape yang menarik tentang blog hlovate aku suka tentang contengan ramadhan.ada watak akmal cakap" kita selalu letakkan kita sebagai watak putih, yang beriman, yang muhsinin, tak pernah kita letakkan watak hitam kita dalam ayat tu.yang diazab, yang lalai, yang lemah.sedar tak kita ni penuhi kriteria ke utk watak putih tu, sedangkan watak kelabu pun tak berapa nak layak!" fuhhh~~~memang pon, insaf betul.

solat fardhu pon xkemas elok-elok, solat dhuha 2 rakaat je pon, solat sunat lain tah ke mana, baca Quran tak hayati makna, nak baca banyak-banyak pon malas, hafalan ntah ke mana, ya Allah, aku ni nak jadi ape???

aku kena buat mutabaah balik la camni.biar badan ade biological clock.sampai masa bila dah dilatih dia akan pandai bergerak sendiri.tak boleh malas-malas.kat rumah, kat mane2 pon sama. aku tetap hamba Allah.

semoga Allah temukan aku dengan seorang yang mampu aku temui selepas ini....
live well or live hell..i choose well!!no matter what.

No comments: